Τα Μεγάλα Ψέματα του Facebook

Σε συμφωνία με την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ κατέληξε η μεγαλύτερη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης. Το Facebook παραδέχτηκε ότι παραπλάνησε τα μέλη του κατ’επανάληψη από το Δεκέμβριο του 2009 έως τον Ιούλιο του 2010. Αποδέχτηκε να τεθεί υπό επιτήρηση επί 20 χρόνια, με την απειλή επιβολής προστίμου 16.500 δολαρίων την ημέρα για κάθε μελλοντική παραβίαση της συμφωνίας.

Στο εξής, για να γίνουν «κάποιες αλλαγές» στην πολιτική τήρησης του ιδιωτικού απορρήτου στο Facebook θα απαιτείται η συναίνεση του χρήστη. Επιπλέον, επί είκοσι χρόνια όλες οι αλλαγές θα πρέπει να φέρουν την έγκριση ανεξάρτητων ελεγκτών.

Ας δούμε εν συντομία τι έκανε το Facebook με τα προσωπικά μας στοιχεία, εν αγνοία μας.

Πρόσβαση στο δικό σας προφίλ σας από app που δεν χρησιμοποιείτε εσείς, αλλά οι φίλοι σας

Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών, το Facebook είχε ψευδώς ή παραπλανητικά υποσχεθεί στα μέλη του ότι περιορίζοντας την προβολή στοιχείων του προφίλ τους μόνο σε φίλους ή φίλους των φίλων τους δεν επιτρέπουν την πρόσβαση σε τρίτους. Στην πραγματικότητα, οι εφαρμογές που τρέχουν στο Facebook (τρίτοι) και τις οποίες χρησιμοποιούσαν οι φίλοι ή οι φίλοι των φίλων τους, είχαν πρόσβαση σε στοιχεία τού, κατά τα άλλα περιορισμένα ορατού, προφίλ.

Δεκέμβριος 2009: Οι τρέχουσες ρυθμίσεις του απορρήτου σας παρακάμπτονται

Μετά τις αλλαγές στις ρυθμίσεις του απορρήτου στις 8 Δεκεμβρίου 2009, το Facebook δεν ενημέρωσε επαρκώς ή παραπλάνησε τα μέλη του αποκρύπτοντας ότι δεν μπορούσαν πλέον να περιορίσουν την πρόσβαση στη λίστα των φίλων τους, η οποία κατέστη δημόσια.

Το γεγονός, αναφέρει η FTC, έθεσε σε κίνδυνο τα μέλη της υπηρεσίας, αφού από τη δημόσια λίστα των φίλων μπορεί κανείς να μάθει πολλά, από την τοποθεσία μέχρι τις πολιτικές προτιμήσεις.

Επίσης, η δημοσιοποίηση των λεγόμενων Pages, δηλαδή των σελίδων στις οποίες ο χρήστης δηλώνει fan (οπαδός), ή κάνει Like («Μου αρέσει») μπορεί επίσης να αποκαλύψει προσωπικά στοιχεία.

Μάλιστα, με τις αλλαγές του Δεκεμβρίου του 2009 ο χρήστης δεν ήξερε ότι παρακάμπτονταν οι επιλογές που είχε προηγουμένως κάνει για την τήρηση του απορρήτου του.

Ομοίως, οι χρήστες δεν ενημερώθηκαν επαρκώς ότι δεν μπορούσαν πλέον να αποκρύψουν το Όνομα, την Φωτογραφία του Προφίλ, το Φύλο, την Λίστα των Φίλων τους, τις Σελίδες ή τα Δίκτυα στα οποία εντάσσονται στο Facebook.

Πρόσβαση σε προσωπικά στοιχεία από app που δεν τις χρειάζονταν

Επίσης, η Facebook Inc. υπέκυψε στο αδίκημα να εφαρμόσει αναδρομικά πολιτικές πάνω σε δεδομένα που είχε ήδη συλλέξει από τα μέλη του. Ακόμα, επιτρεπόταν σε Facebook app να συλλέξουν προσωπικά στοιχεία που δεν απαιτούνταν για την λειτουργία τους (όπως για παράδειγμα, ένα κουίζ για ένα τηλεοπτικό σόου μπορούσε να έχει πρόσβαση στα URL των φωτογραφιών και των βίντεο του χρήστη).

Το Facebook έδινε προσωπικό στοιχείο-κλειδί στους διαφημιζόμενους

Στο έγγραφο της FTC καταγράφεται ακόμα ότι, το Facebook παραχωρούσε στοιχεία στους διαφημιζόμενους στην πλατφόρμα του, παρά τις διαβεβαιώσεις ότι δεν το πράττει.

Από τον Σεπτέμβριο του 2008 έως τις 26 Μάη 2010, το Facebook έδινε στους διαφημιζόμενους τα User ID των μελών που έκαναν κλικ στις διαφημίσεις τους (έναν μοναδικό κωδικό χρήστη που μπορούσε να οδηγήσει στο προφίλ τους).

Με αυτό, εκείνοι μπορούσαν σε μερικά βήματα να συλλέξουν περισσότερη πληροφορία για τους χρήστες που έκαναν κλικ στις διαφημίσεις τους, όπως να συνδέσουν το προϊόν που διαφημιζόταν με το πραγματικό όνομα του χρήστη που το είδε, πληροφορία για το χρόνο που ξόδεψε στον δικτυακό τόπο του διαφημιζόμενου και δυνητικά, στο μέλλον να προσεγγίσει τον χρήστη με νέους τρόπους διαφήμισης, συνδυάζοντας την πληροφορία που το User ID του επέτρεπε να συλλέξει. Το ίδιο συνέβαινε και με τις εφαρμογές που τρέχουν στην πλατφόρμα του Facebook.

Διαγράψατε τον λογαριασμό σας, όμως οι φωτογραφίες και τα βίντεό σας είναι προσπελάσιμα

Ψευδής και παραπλανητική χαρακτηρίζεται επίσης η διαβεβαίωση του Facebook ότι εφόσον ο χρήστης απενεργοποιήσει ή διαγράψει τον λογαριασμό του, δεν ήταν πλέον εφικτή η πρόσβαση στις φωτογραφίες και τα βίντεό του από άλλα μέλη του Facebook. Όποιος είχε διατηρήσει τις διευθύνσεις που παρέπεμπαν σε αυτές, μπορούσε να τα δει (είχε τα URL).

Ενημέρωση για την Επεξεργασία πληροφοριών και Επιλογή στην Ευρώπη

Τέλος, το Facebook παρά τις δηλώσεις περί του αντιθέτου, δεν τήρησε τη συμφωνία που αφορά στην τήρηση και την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων χρηστών που κατοικούν στην Ευρώπη. Δεν ενημέρωσε και δεν έδωσε στους χρήστες από την Ευρώπη την επιλογή να εξαιρεθούν από τη διάθεση των προσωπικών τους στοιχείων σε τρίτους ή για διαφορετικούς σκοπούς από αυτούς για τους οποίους συναίνεσαν κατά την υποβολή τους στην υπηρεσία.

Ανθή Παναγιωτάκη http://tech.in.gr

About Antikleidi Blog

Antikleidi blog antikleidiblog@gmail.com
This entry was posted in Δίκτυο/internet. Bookmark the permalink.

Μία απάντηση στο Τα Μεγάλα Ψέματα του Facebook

  1. Παράθεμα: Facebook και Κατάθλιψη. Αλήθεια ή Μύθος; | AntiChainLetter

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s