Αρχαιοκεντρισμός

Ο Αρχαιοκεντρισμός είναι ένας όρος που περιγράφει μια τάση και φιλολογία θεωρίας συνομωσίας η οποία επικεντρώνεται στην Αρχαία Ελλάδα, τα ΑΤΙΑ και ενίοτε την Ομάδα Έψιλον. Η φιλολογία ξεκίνησε κατα τα μέσα της δεκαετίας του 1990 μέσα απο βιβλιογραφία και αρθρογραφία πάνω στο παραφυσικό.

Σημειωτέον οτι οι οπαδοί των θεωριών αυτών, οι οποίες ποικίλλουν, δεν ταυτίζονται με κάποιο συγκεκριμένο κίνημα ή δόγμα οπότε δεν αυτοπροσδιορίζονται με κάποιο όνομα εκτός απο «Έλληνες» ή ελληνοκεντριστές (το τελευταίο στην κυριολεξία αναφέρεται σε ένα ιστορικό κίνημα του 20ου αιώνα). Οι σκεπτικιστές αποκαλούν υποτιμητικά το φαινόμενο ως ελληνολατρία, αρχαιολατρία, αρχαιοπληξία.

Κοινά στοιχεία

Το κίνημα ή κινήματα αυτά αν και συνήθως ασύμβατα μεταξύ τους, παρουσιάζουν κοινά στοιχεία κυρίως με σχετικές απόψεις περι ανωτερότητας των Αρχαίων Ελλήνων, περι αυτοχθονίας και παρθενογένεσης της Ελληνικής γλώσσας.[1]. Σχετικές θεωρίες ταιριάζουν με εθνικιστικές άλλων λαών, όπως είναι η Αρειοσοφία (Βόρεια Ευρώπη) ή η θεωρία των Αυτοχθόνων Αρείων (Ινδία).

Υποστηρικτές των θεωριών αυτών είτε αναφέρονται σε ιστορικά στοιχεία, είτε καταφεύγουν στο χώρο του παραφυσικού, την αριθμολογία[2], την Ελληνική μυθολογία αλλά και τα φαινόμενα των ΑΤΙΑ. Για παράδειγμα δέχονται τις εναλλακτικές θεωρίες οτι οι Έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με τα Ινδοευρωπαϊκά φύλα[3][4][5], και ενίοτε υποστηρίζουν οτι κατάγονται απο ανώτερα όντα.

Τα όντα αυτά, αναλόγως τη θεωρία ονομάζονται «Ελλάνιοι», «Ελοχίμ», «ΕΛ» ή «Ε», οι οποίοι φέρεται οτι κατοικουν στο Σείριο ή στον Γαλαξία της Ανδρομέδας. Κατόπιν θα επιστρέψουν[6] για να φέρουν μια Χρυσή Εποχή για τους Έλληνες.

Υποστηρικτές των παραπάνω, συνήθως ξεχωρίζουν το στοιχείο Έλ- απο τις λέξεις Έλ-ληνες και Ελ-λάδα[7] το οποίο το συνδυάζουν με το όνομα του Θεού (Ελοχίμ).

Τα πρώτα ψήγματα της φιλολογίας διαφαίνονται τις δεκαετίες του 70 και 80. Το 1977 ο Γεώργιος Λυκοφρύδης δημοσίευσε βιβλίο σχετικά με κοσμοσκάφος το οποίο μπορεί να κατασκευαστεί με οδηγίες του Αριστοτέλη. Το 1985 και νωρίτερα υπήρξαν ομιλίες που αναφέρονται σε εξωγήινους αποίκους στη Γη απο τους πλανήτες Η και Ε (Παντελής Βυσσούλης, Αθανάσιος Γεωργιάδης). Απόγονους των Η αποτελούν οι Εβραίοι, οι Άτλαντες και οι Δραβίδες ενώ των Ε αποτελούν οι Έλληνες και οι Βραχμάνοι. Σύμφωνα με την κοσμοθεωρία αυτή, μεταξύ των Η και Ε υπήρξε μεγάλη ιδεολογική διαμάχη η οποία συνεχίζεται ως σήμερα, δηλαδή τη διαμάχη μεταξύ Ελληνισμού και Σιωνισμού που διαδίδουν οι συνομοσιωλόγοι.[8]

Θρησκεία

Οι υποστηρικτές των θεωριών αυτών ενίοτε καταφέρονται υπέρ ή κατά της θρησκείας, αναλόγως την υποκουλτούρα την οποία αντιπροσωπεύουν. Αυτός ο «διχασμός» είναι συχνό φαινόμενο και σε ανάλογες θεωρίες συνομωσίας του εξωτερικού.

Παράδειγμα χριστιανοστραφούς εκπροσώπου των θεωριών αυτών είναι και ο Δημοσθένης Λιακόπουλος ο οποίος μιλάει για το πώς οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι είναι απόλυτα συμβατοί με την Ορθοδοξία, ενώ επικαλείται και γέροντες του Άθω που μιλούν για την επερχόμενη Χρυσή Εποχή της Ελλάδας. Λόγω των παραπάνω θέσεων, ο Λιακόπουλος έχει δεχθεί κριτική απο θρησκευτικούς φορείς για συγκρητισμό και παρερμηνεία[9] και έχουν απορριφθεί απο την Εκκλησία της Κύπρου[10]

Άλλοι υποστηρικτές των θεωριών απο την άλλη, υποστηρίζουν οτι ο Χριστιανισμός ήταν ο καταλύτης της καταστροφής της αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας και της εβραιοποίησης των Ελλήνων[11] και ασπάζονται την πατρώα θρησκεία, όπως πχ ο συγγραφέας και ερευνητής Ανέστης Κεραμυδάς.

Ενίοτε οι υποστηρικτές που επικαλούνται τον Ιησού είναι κριτικοί απέναντι στην Παλαιά Διαθήκη και προβάλλουν διαφορές μεταξύ του Γιαχβέ (του Θεού της Π.Δ.) και του «Ελ» (του Θεού της Κ.Δ.)[12][13]

Λόγω των παραπάνω, και τις ομοιότητες με τον Γνωστικισμό/Μαρκιωνισμό η φιλολογία και το κίνημα των αρχαιοκεντριστών έχει δεχθεί κριτική επίθεση απο θεολογικούς φορείς και απολογητές[9][14][15] και μάλιστα τους κατηγορούν ως νεοπαγανιστές και οτι ανήκουν στο κίνημα της Νέας Εποχής[16].

Παρ’ όλ’ αυτά, και οι νεοπαγανιστές με τη σειρά τους, αποστασιοποιούνται απο τους αρχαιοκεντριστές και τις θεωρίες συνομωσίας. Το Ύπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών έχει απαντήσει κριτικά στις αρχαιοκεντρικές θεωρίες[17]. Οι νεοπαγανιστές επίσης δεν δέχονται τα περι αυτοχθονίας και ανωτερότητας της φυλής.[4]

Φιγούρες και φορείς

Συγγραφείς και υποστηρικτές αυτών των θεωριών. Ενδέχεται κάποιοι μεταξύ τους να παρουσιάζουν εντελώς ασύμβατες θέσεις, κυρίως όσον αφορά θέματα παραφυσικού ή θρησκείας.

  • Άγγελος Σακκέτος
  • Ιωάννης Φουράκης
  • Ανέστης Κεραμυδάς
  • Γεώργιος Πάλμος (μέντιουμ)
  • Δημοσθένης Λιακόπουλος (εκφραστής της θεωρίας περι κούφιας Γης, Ελ και Νεφελίμ).
  • Γεράσιμος Καλογεράκης (υποστηρίζει οτι έλαβε μηνύματα στον υπολογιστή του απο τους «Ελλάνιους»)
  • Νίκος Κωνσταντινίδης
  • Πέπη Σκαρλή

Εκδόσεις και έντυπα

  • Έσοπτρον
  • Αρχέτυπο

Στην καθημερινή κουλτούρα

Μερικώς βασισμένο στην παραπάνω φιλολογία είναι το Ελληνικό κόμικ φαντασίας Απόγονοι των Ελλ

Διάφορα ιστολόγια υπάρχουν υπέρ ή κατά της φιλολογίας των Ελ, όπως το ιστολόγιο «FunEL Βαρύ Πακέτο» που κατά άλλους σατίριζε και κατά άλλους δυσφημούσε τον Λιακόπουλο. Ως αποτέλεσμα της μήνυσης απο το Λιακόπουλο ήταν η σύλληψη του διαχειριστή του συναθροιστή ιστολογίων (blog aggregator) blogme.gr (Αντώνης Τσιπρόπουλος) το καλοκαίρι του 2006.

Φράσεις του Λιακόπουλου έχουν αναπλαστεί στην καθημερινή ομιλία, καθώς και σε διαφημίσεις.

Παραπομπές

  1. ↑ Οι θέσεις αυτές φαίνονται στις κριτικές ιστοσελίδες που παρατίθενται στο τέλος του άρθρου
  2. ↑ Ελληνική γλώσσα-Λεξάριθμοι
  3. ↑ Ταφοπλακα Στο Φοινικικο Παραμυθι
  4. 4,0 4,1 «Ελληνοκεντριστές και Ινδοευρωπαίοι»
  5. ↑ Η Αθέατη όψη του Ινδοευρωπαϊκού ζητήματος – Κώστας Σκανδάλης
  6. ↑ Περιεχόμενα βιβλίου του Ιωάννη Φουράκη
  7. ↑ Άρθρο που περιέχει παράδειγμα της ορθογραφίας «Έλ-ληνες»
  8. ↑ Κωνσταντίνος Κούρος – Το Αίνιγμα των Ε
  9. 9,0 9,1 Φαινόμενα που προκαλούν σύγχυση: H περίπτωση Λιακόπουλου
  10. ↑ Ανακοινωθέν Ιεράς Συνόδου Κύπρου 7/7/99
  11. ↑ Γιάννης Φραγκούλης – Ο Ιός του Θεού
  12. ↑ Παντελής Γιαννουλάκης – Κούφια Γη. Επισημαίνεται σε ένα σημείο οτι το όνομα Γιαχβέ δεν υπάρχει πουθενά στην Κ.Δ.
  13. ↑ ϶ϵ Ελλάνιοι-Ολύμπιοι ϶ϵ
  14. ↑ Åíáíôéá Óôçí Áñ×Áéïðëçîéá
  15. ↑ Ομαδα Εψιλον, Διαστημικα Παραμυθια Kai Υπερελληνεσ Μεσσιεσ
  16. ↑ Παγανιστικές Απάτες
  17. ↑ Δ Ι Ι Π Ε Τ Ε Σ Περιοδικό

Πηγή: wikipedia

About Antikleidi Blog

Antikleidi blog antikleidiblog@gmail.com
This entry was posted in Αστικοί μύθοι, Θρησκεία. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s