Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ακούμε διάφορα νούμερα για το πόσοι ήταν (ή ακόμη κι αν υπήρχαν) οι νεκροί από την εξέγερση στο Πολυτεχνείου ας δούμε επιτέλους τι λένε τα επίσημα στοιχεία.
Σύμφωνα με την μελέτη και την έρευνα του κ.Λεωνίδα Καλλιβρετάκη * στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών επιβεβαιώνεται με επίσημα στοιχεία ότι οι νεκροί (που σκοτώθηκαν κοντά ή λίγο μακρύτερα από το Πολυτεχνείου) είναι 24. Δεν διευκρινίζεται (αλλά ούτε κι αμφισβητείται) ότι τα θύματα είχαν συμμετοχή στην εν λόγω εξέγερση
Ολόκληρη η έρευνα εδώ : LK_2004_02_TEXT
__________________________
* Πηγή: Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (http://helios-eie.ekt.gr/EIE/handle/10442/8782)
Υπεύθυνος της έρευνας: Λεωνίδας Καλλιβρετάκης – ιστορικός, διευθυντής ερευνών στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Μέλος τότε της Φοιτητικής Επιτροπής Αγώνα και πρόεδρος της συνέλευσης της Φιλοσοφικής Σχολής στο Πολυτεχνείο στις 16 Νοεμβρίου 1973.
Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, που παρέχει περισσότερες πληροφορίες ανά περίπτωση,
http://www.antikleidi.com/2012/11/16/politexnio/
μόνο ένας φαίνεται να είχε συμμετάσχει στη κατάληψη του Πολυτεχνείου, άλλος ένας ήταν μαθητής διαδηλωτής, και ίσως να είχαν κάποια σύνδεση με το Πολυτεχνείο και κάποιοι ακόμα.
Το πρόβλημα είναι ότι για πολύ καιρό ήταν πολύ εύκολο να υποθέτει κανείς ότι δεν είχε πεθάνει κανείς στα γεγονότα του Πολυτεχνείου γιατί δεν ανέφερε κανείς μία τέτοια λίστα ονομάτων. Και προφανώς αυτό δεν γινόταν γιατί οι περισσότερες περιπτώσεις νεκρών δεν ταιριάζουν με το ‘μύθο’ που έχει χτιστεί γύρω από το Πολυτεχνείο. Όταν κανείς κάνει λόγο για νεκρούς εκείνη τη μέρα, ένας άλλος φαντάζεται φοιτητές να ποδοπατούνται από τα τανκς που εισβάλλουν στο Πολυτεχνείο. Δεν φαντάζεται μία γριούλα που κάθεται στο κήπο της και σκοτώνεται από μία αδέσποτη σφαίρα (Αικατερίνη Αργυροπούλου, 76 χρονών), ή έναν μεσήλικα εμπειρογνώμονα ασφαλιστικής εταιρίας που πνίγεται από τα δακρυγόνα ενώ περπατάει στο δρόμο (Σωκράτης Μιχαήλ, 57 ετών).
Χωρίς να αναφέρονται ονόματα μπορεί κανείς να φαντάζεται πολυάριθμα θύματα σαν την Ηλένια (http://www.zougla.gr/blog/article/523749), ή να υποθέτει ότι η όλη ιστορία για νεκρούς είναι μία μούφα. Και έτσι καταλλήγουμε στη συνήθη κατάσταση δύο αντιμαχόμενων ακραίων ιδεών στις οποίες φτάνει κανείς από την ίδια έλλειψη πληροφορίας.