11 μύθοι για τα αεροπορικά ταξίδια

pilot_0Είναι αλήθεια ότι για πολλούς ανθρώπους, τα αεροπορικά ταξίδια δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο. Πολλές φοβίες συνδέονται με αυτά και πολλά άτομα αποφεύγουν τα αεροπορικά ταξίδια λόγω κακής ψυχολογίας. Απορίες, μύθοι και θρύλοι που επικρατούν, κάνουν τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα. Ας αποκαταστήσουμε την αλήθεια.

1. Είναι αλήθεια ότι μεθάμε πιο γρήγορα όταν πίνουμε μέσα στο αεροπλάνο;

Η έλλειψη οξυγόνου στο αεροπλάνο, σημαίνει ότι ένα ποτήρι κόκκινο κρασί, θα σας «χτυπήσει» πολύ πιο γρήγορα στον αέρα από ό, τι αν ήσασταν στη γη. Ωστόσο, έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ της κατανάλωσης στο έδαφος και στα 12.000 πόδια.

2. Γιατί δεν υπάρχει σειρά «13» στα αεροπλάνα;

Αν αποφεύγετε να περνάτε κάτω από σκάλα και φοβάστε τις μαύρες γάτες, τότε θα εκτιμήσετε το παρακάτω: Αντί να τρομάζουν τους προληπτικούς ταξιδιώτες, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αποφασίσει να παραλείπουν τη σειρά 13 από τα αεροσκάφη τους. Η Lufthansa επίσης έχει παραλείψει τη σειρά 17, ειδικά για τους Ιταλούς που θεωρούν αυτό το νούμερο γρουσούζικο. Η Alaska Airlines είναι ένας από τους λίγους αερομεταφορείς που έχουν κρατήσει στα αεροσκάφη τους τη σειρά 13. Γιατί το κάνουν, αποτελεί μυστήριο…

3. Αποφεύγουν ακόμη τα αεροπλάνα το τρίγωνο των Βερμούδων; (και το έκαναν ποτέ;)

Ο θρύλος λέει ότι πάνω από 1.000 αεροπλάνα και πλοία εξαφανίστηκαν, ενώ διέσχιζαν ή περνούσαν πάνω από την περιοχή μεταξύ των Βερμούδων, Πουέρτο Ρίκο και Φλόριντα. Έτσι, μάλλον θα προτιμούσατε κι εσείς από τον πιλότο σας να αποφύγει αυτή την περιοχή. Αλλά δεν θα το κάνει, ούτε το έχουν κάνει ποτέ πιλότοι. Η αλήθεια είναι ότι τα αεροπλάνα ταξιδεύουν σε όλο το εύρος της μυστηριώδους ζώνης εδώ και χρόνια και θα συνεχίσουν να το κάνουν, παρά τους μύθους. Προφανώς αξίζει το ρίσκο, όταν η μόνη άλλη επιλογή είναι μια παράκαμψη 2.900 χλμ..

qantas-boeing-dreamliner-787-at-paris-air-show-2013-bathroom-lavatory

4. Είναι αλήθεια ότι οι τουαλέτες στο αεροπλάνο πρέπει να είναι εφοδιασμένες με τασάκι, ακόμη κι αν το κάπνισμα στα αεροπλάνα έχει απαγορευτεί εδώ και σχεδόν 15 χρόνια;

Ναι! Η κυβερνητική υπηρεσία των ΗΠΑ, FAA, αναφέρει ότι όλα τα αεροπλάνα πρέπει να έχουν τασάκια και αυτό έχει εγκριθεί από τις αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πτήσεων. Ο κανόνας αυτός τέθηκε σε ισχύ μετά από ένα ατύχημα που έγινε από ένα τσιγάρο το 1973. Έτσι ακόμα κι αν το κάπνισμα στα αεροπλάνα έχει απαγορευθεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, εξακολουθούν να υπάρχουν σταχτοδοχεία, σε περίπτωση που κάποιος καπνιστής ενδώσει στο πάθος του και πάρει το ρίσκο να ανάψει τσιγάρο μέσα στο αεροπλάνο.

5. Το πλήρωμα θαλάμου (αεροσυνοδοί κ.τ.λ.) πρέπει να έχουν συγκεκριμένο σωματότυπο και αναλογίες;

Το πλήρωμα καμπίνας πρέπει να έχει συγκεκριμένο ύψος ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της καμπίνας (να φτάνει τα επάνω ντουλάπια, αλλά να μην είναι και τόσο ψηλό ώστε να δυσκολεύεται να κινηθεί στο χώρο, ιδιαίτερα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης). Όσον αφορά στην περίμετρο της μέσης, δεν υπάρχουν αυστηροί κανόνες, εφ’ όσον ένα άτομο μπορεί να σερβίρει τους ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια ακόμη και αναταράξεων, με άνεση.

Οι περιορισμοί σε ύψος και εμφάνιση ισχύουν σε όλες ανεξαιρέτως τις εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Φυσικά υπάρχουν διαφοροποιήσεις, αλλά σε γενικές γραμμές ισχύουν παρόμοιοι κανόνες.

6. Μπορεί ένας κεραυνός να προκαλέσει αεροπορικό δυστύχημα;

Μπορεί να σκέφτεστε ότι ένα μεγάλο όχημα από μέταλλο που πετά μέσα από μια καταιγίδα, είναι πιθανός στόχος για κεραυνούς. Και ναι, είναι. Κεραυνοί χτυπάνε κάθε εμπορικό αεροπλάνο, κατά μέσο όρο μία φορά το χρόνο. Αλλά μην ανησυχείτε (!), το τελευταίο αεροπλάνο που συνετρίβη λόγω αυτού, ήταν το 1967. Σήμερα, τα αεροπλάνα πρέπει να περάσουν επιτυχώς μια σειρά από αυστηρές δοκιμές πιστοποίησης για την αντιμετώπιση κεραυνών και συνήθως αναφέρονται μόνο μικρές αναταράξεις από κεραυνούς.

7. Θα μπορούσε να εκραγεί ένα αεροπλάνο αν κάποιος πυροβολούσε εν ώρα πτήσης;

Αν είστε ο Harrison Ford στο Air Force One, τότε μάλλον δε θα υπάρχει πρόβλημα. Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση είναι πως εξαρτάται το που θα χτυπήσει η σφαίρα. Εάν μια σφαίρα περάσει έναν τοίχο του αεροπλάνου, μπορεί και να μη συμβεί τίποτα. Η πίεση της καμπίνας θα αντισταθμίσει οποιαδήποτε διαρροή από την τρύπα. Εάν η σφαίρα περάσει μέσα από ένα παράθυρο, αυτό είναι λίγο πιο ανησυχητικό. Ο αέρας ορμά έξω από το παράθυρο και μπορεί να πάρει μαζί του διάφορα αντικείμενα που δεν είναι δεμένα. Αν πάλι η σφαίρα χτυπήσει την άτρακτο, τότε υπάρχει πιθανότητα έκρηξης και καλό είναι να χρησιμοποιήσετε την έξοδο κινδύνου, αν είναι δυνατόν.

8. Υπάρχει περίπτωση να ζαλιστούμε από το οξυγόνο που παρέχουν οι μάσκες έκτακτης ανάγκης;

Η πραγματική απάντηση είναι όχι. Ενώ το οξυγόνο θα μπορούσε τεχνικά να μας κάνει να νιώσουμε λίγο πιο «φτιαγμένοι», ένα ποσοστό 100% οξυγόνου, θα μπορούσε να μας σκοτώσει. Αυτό που προκαλεί ζαλάδα και «έξαψη», είναι η απώλεια του οξυγόνου, γι’ αυτό και τα αεροσκάφη διαθέτουν τις σχετικές μάσκες, σε περίπτωση απότομης μείωσης της πίεσης στην καμπίνα.

9. Είναι αλήθεια ότι κανείς δεν επιτρέπεται να σηκωθεί όρθιος, όταν ο πιλότος είναι στην τουαλέτα;

Όταν η ένδειξη για τη ζώνη ασφαλείας είναι αναμμένη, όλοι οι επιβάτες πρέπει να παραμένουν καθισμένοι. Παρά τα όσα ίσως πιστεύετε, ένας λόγος μπορεί να είναι και το ότι ο πιλότος βρίσκεται στην τουαλέτα. Ο επικεφαλής από τα μέλη του πληρώματος θαλάμου επιβατών, θα επιτηρεί την πόρτα του θαλάμου διακυβέρνησης για την αποφυγή οποιασδήποτε εφόδου στο πιλοτήριο.

phone_plane_istock_000012786299xsmall

10. Μπορεί τα κινητά τηλέφωνα (ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές), να προκαλέσουν πραγματικά προβλήματα σε ένα αεροπλάνο;

Το αγαπημένο σας iPad, από μόνο του, δε θα μπορούσε να προκαλέσει παρεμβολή στα συστήματα πλοήγησης του αεροσκάφους. Αν όμως όλοι είχαν τα κινητά και τις ηλεκτρονικές συσκευές τους ανοιχτές, τότε η συνδυασμένη παρέμβαση από όλες αυτές τις συσκευές, θα μπορούσε να προκαλέσει πρόβλημα. Ωστόσο, λίγες πληροφορίες διαθέτουμε σχετικά με τις πραγματικές επιπτώσεις των ηλεκτρονικών συσκευών σε λειτουργία, κατά τη διάρκεια των πτήσεων. Γι’ αυτό και λαμβάνονται προληπτικά μέτρα προς το παρόν και καλό είναι να τηρούμε τους κανόνες, για κάθε ενδεχόμενο.

airbus-a319-plane-door-1

11. Οι θέσεις που βρίσκονται πλησιέστερα προς τις εξόδους κινδύνου, είναι πιο ασφαλείς σε περίπτωση ατυχήματος;

Αν και ο επιπλέον χώρος για τα πόδια (που υπάρχει στις θέσεις που βρίσκονται στις εξόδους κινδύνου), είναι πολυτέλεια, οι θέσεις αυτές δεν είναι ουσιαστικά πιο ασφαλείς σε περίπτωση αεροπορικού δυστυχήματος. Ατυχήματα συμβαίνουν σε αεροσκάφη για μια σειρά από διαφορετικούς λόγους, γεγονός που καθιστά αδύνατο να πούμε ότι μία θέση είναι πιο ασφαλής από οποιαδήποτε άλλη. Αν για παράδειγμα πιάσει φωτιά στο αεροπλάνο, τότε το να κάθεστε δίπλα σε μια έξοδο κινδύνου, μπορεί να είναι βολικό, αλλά όχι κι αν οι πόρτες αποκολληθούν και είστε οι πρώτοι που θα βρεθείτε στο κενό. Φυσικά, το να γνωρίζετε που βρίσκεται η πλησιέστερη έξοδος κινδύνου, είναι σημαντικό.

Πηγήhttp://www.clickatlife.gr/ από http://www.skyscanner.net/

About Antikleidi Blog

Antikleidi blog antikleidiblog@gmail.com
This entry was posted in Γενικά. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s