Η σφαγή των κρητών από τον Νικηφόρο Φωκά !

Οι άραβες πήραν τον έλεγχο της Κρήτης από τους βυζαντινούς το 824 μ.χ.Ήταν άραβες σαρακηνοί από την Κόρδοβα της Ισπανίας με ηγέτη τους τον ανδαλουσιανό εμίρη Άμπου Χαφς Ουμάρ. Αναγκάστηκαν να φύγουν από την Ισπανία από τους μουσουλμάνους κυβερνήτες της Ανδαλουσίας περίπου το 813 επειδή στασίασαν εναντίον τους.Αφού επιδίωξαν μια καινούρια πατρίδα στην Αίγυπτο,κατάβαλαν την Αλεξάνδρεια το 818,αλλά εκδιώχθηκαν πάλι από εκεί και αναγκάστηκαν να επιδιώξουν ξανά να βρούν καταφύγειο,και έτσι έφθασαν τελικά στην Κρήτη.Άρχικά ήταν μονάχα μερικές χιλιάδες , αλλά λόγω της πτώσης της βυζαντινής στρατιωτικής παρουσίας στην Κρήτη, κατόρθωσαν τελικά να πάρουν τον έλεγχο ολόκληρου του νησιού αν και αυτή η κατάκτηση διάρκησε μια κάποια χρονική περίοδο.Οικοδόμησαν σύντομα μια πόλη φρούριο που περιβλήθηκε από μια βαθιά τάφρο (Χαντάκι) και την ονόμασαν Χαντάκ.(Χάνδακας στα ελληνικά).

Ο Χάνδακας έγινε η πρωτεύουσα του νέου αραβικού κράτους γνωστού ως Εμιράτο της Κρήτης,και είναι το σημερινό Ηρακλείο.Ήταν από εδώ που η κατάκτηση ολόκληρου του νησιού έγινε κατορθωτή. Αυτή η περίοδος χαρακτηρίζεται από συνεχείς επιδρομές και το νησί έχει γίνει το μεγαλύτερο σκλαβοπάζαρο στην ανατολή.Ο Άμπου Χάφς εργάσθηκε με φανατισμό για την εξαφάνιση του χριστιανισμού και τον πλήρη εξισλαμισμό του νησιού. Γεγονός που το πέτυχε εν πολλοίς αν υπολογισθεί ότι ενάμιση αιώνα μετά όταν οι Βυζαντινοί ανέκτησαν τη Κρήτη ελάχιστα ίχνη της χριστιανικής θρησκείας σώζονταν.

Εντούτοις, αντίθετα από όσα έχουν γραφτεί από πολλούς έλληνες ιστορικούς,οι άραβες που ήρθαν στην Κρήτη, δεν ήταν όλοι πειρατές. Ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς ήταν πολύ μορφωμένοι και έφεραν μαζί τους από την αραβική Ισπανία,τον προηγμένο πολιτισμός τους. Υπολογίζεται ότι περίπου 40.000 άραβες μετανάστευσαν στην Κρήτη κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας τους στο νησί που κράτησε περίπου 138 χρόνια.Αυτοί οι μετανάστες με την πάροδο του χρόνου έσμιξαν με τον ντόπιο πληθυσμό.Κατά τη διάρκεια του αραβοκρατίας στην Κρήτη, η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού πληθυσμού του νησιού,αραβοποίηθηκε,και υιοθέτησε τη μουσουλμανική θρησκεία καθώς επίσης και την αραβική γλώσσα.

Εντούτοις οι άραβες δεν κατόρθωσαν να επεκτείνουν την κυριαρχία και τον πολιτισμό τους στους κρητικούς που ζούσαν στα ορεινά μέρει του νησιού, τα οποία ήταν απομονωμένα και απρόσιτα όπως τα ορεινά Σφακιά. Σε εκείνες τις περιοχές, οι κρητικοί αφέθηκαν μόνοι τους, και συνέχισαν να ασκούν τη χριστιανική τους λατρεία και να μιλούν την εγγενή ελληνική κρητική διάλεκτό τους.’Ομως αυτοί ήταν μόνο μερικές χιλιάδες.

Ο Νικηφόρος Φωκάς, ο αρμένιος ανώτατος διοικητής του βυζαντινού στρατού και ο μεταγενέστερος αυτοκράτορας του βυζαντινού κράτους, θέλησε να πάρει το νησί από τους άραβες και να φέρει την Κρήτη πίσω στη βυζαντινή αυτοκρατορία, καθώς επίσης και να φέρει τους κρητικούς πίσω στο χριστιανισμό.Στις 7 Μαίου του 961,αφού συνκρότησε μια μεγάλη αρμάδα,έβαλε πλώρη για να απελευθερώσει την Κρήτη και από την αραβική κυριαρχία. Μετά από αρκετούς μήνες πολιορκίας, ο βυζαντινός στρατάρχης, πήρε τον εμίρη της Κρήτης ως όμηρο και κατάφερε να νικήσει τους άραβες.Η Κρήτη για άλλη μια φορά ήταν σε βυζαντινά χέρια.

Το τι επακολούθησε είναι ένα μέρος της ιστορίας που πολλοί δεν θέλουν να θυμούνται, και άλλοι να μην γίνεται γνωστό στο κόσμο.Ο Νικηφόρος Φωκάς κατάσφαξε ουσιαστικά σχεδόν όλο τον κρητικό πληθυσμό που υπολογίζεται ότι ήταν 200.000(άλλοι τους βάζουν στις 270,00), μουσουλμάνους κρητικούς και άραβες μαζί.Ιστορικές πηγές εκείνης της εποχής αξιώνουν ότι δεν έμεινε ούτε ένας σαρακινός ζωντανός στο νησί μέχρι ο Φωκάς αποτελειώσει τις σφαγές του.Μόλις πήρε τον έλεγχο του νησιού έκανε άλλη εκστρατεία,αυτή τη φορά πολιτισμική.Δεν άφησε ούτε ίχνος της αραβικής παρουσίας στην Κρήτη.Τα χάλασε και τα κατάστρεψε όλα.Τα μουσουλμανικά τεμένη χαλάστηκαν και στη θέση τους έκτισε εκκλησίες, και μετά άρχισε μια άλλη εκστρατεία ιεραποστολική για να φέρει τους λίγους κρητικούς που επέζησαν τη σφαγή πίσω στο χριστιανισμό.

Μετά από τη νίκη του εναντίον των αράβων στην Κρήτη,ο Νικηφόρος Φωκάς επέστρεψε στην Κωνσταντινούπολη, για να διαπιστώσει ότι λόγω των αποτρόπαιων πράξεων του στην Κρήτη δεν του δόθηκε η συνηθισμένη θριαμβευτική τιμή ενός νικητή και επιτράπηκε μόνο μια επευφημία στον ιππόδρομο.Δύο χρόνια μετά από την κατάκτηση της Κρήτης το 963, με δόλια μέσα έγινε αυτοκράτορας του Βυζαντίου.

Με τον Φωκά ως αυτοκράτορα του βυζαντινού κράτους, μια νέα αναγέννηση του χριστιανισμού πήρε το δρόμο της για την Κρήτη.Έστειλε στο νησί μεγάλο αριθμό ιεραποστόλων, ιερέων και μοναχών για να διαδώσουν τον λόγον του χριστιανισμού σε όλο νησί.Μεταξί άλλων, οι πιό γνωστοί σε μας είναι ο Άγιος Ιωάννης ο Ξένος και Νίκων ο Μετανοείτε πού πήρε αυτό το επώνυμο γιατί έλεγε συνεχώς στους κρητικούς και επιστρέψετε στον Χριστιανισμό».Επιπλέον εκατοντάδες εκκλησιών είχαν κτιστεί σε όλο το νησί.

Όμως η Κρήτη έμεινε με πολύ λίγο πληθυσμό μετά από την κατασφαγή των κρητικών και των αράβων.Το βυζάντιο διαίρεσε το νησί σε Φέουδα και εγκαθιστά στην Κρήτη διαλεχτές οικογένειες της Κωνσταντινουπόλεως, Φωκάδες, Μελισσηνούς, Μουσούρους, Χορτάτζηδες, Σκορδίληδες, Γαβαλάδες, κλπ.Πολλές από εκείνες τις οικογένειες υπάρχουν στην Κρήτη μέχρι και σημέρα.Μαζί με αυτούς έστειλε χιλιάδες αποίκους από όλη τη βυζαντινή αυτοκρατορία για να κατοικήσουν στην Κρήτη.Κατά συνέπεια αρμένιοι,σλάβοι,έλληνες του Πόντου,και άλλες εθνικότητες βρήκαν μια νέα πατρίδα στην Κρήτη.Άφησαν τα τοπωνύμια τους στο νησί:Αρμένοι (στις επαρχίες Ρεθύμνης,Αποκορώνου και Σητείας),Αρμενοχώρι (στην επαρχία Κίσσαμου),Αρμενιανά (στην επαρχία Αμορίου)Σκλάβοι και Σκλαβεδιάκου στη Σητεία, Ρωσοχώρια στην (επαρχία Πεδιάδος),Τσακώνων (στην επαρχία Σελίνου) κτλ.

Είναι παραδεκτό από τους ιστορικούς ότι εάν ο Νικηφόρος Φωκάς, δεν απελευθέρωνε την Κρήτη από τους άραβες, οι κρητικοί σήμερα θα είχαν γίνει οπωσδήποτε άραβες, όπως τόσα πολλά άλλα έθνη στην περιοχή, και δεν θα ήταν σήμερα ούτε έλληνες αλλά ούτε και θα μιλούσαν ελληνικά.

NOCTOC

About Antikleidi Blog

Antikleidi blog antikleidiblog@gmail.com
This entry was posted in Ιστορία και μύθοι. Bookmark the permalink.

14 Responses to Η σφαγή των κρητών από τον Νικηφόρο Φωκά !

  1. Παράθεμα: Η σφαγή των κρητών από τον Νικηφόρο Φωκά ! « ΑΒΕΡΩΦ

  2. Παράθεμα: Η σφαγή των κρητών από τον Νικηφόρο Φωκά ! « ΑΒΕΡΩΦ

  3. γεια σας, Υπάρχει τρόπος να με ενημερώσετε που θα μπορούσα να βρω σχετική αναλυτική βιβλιογραφία ιδιαίτερα με τον εποικισμό από διαλεχτές οικογενειες……..απο τον Νικηφόρο Φωκά της Κρήτης ???

  4. Ο/Η ΚΡΗΤΗΚΟΣ λέει:

    Για να μην νομίζεις ότι με το πονηρό άρθρο σου καταφέρνεις να προσβάλεις την Κρήτη, να σου πω σαν κρητικός από μάνα και πατέρα, και σοι από τον Χάνδακα του μεσαίωνα, ότι… ότι και να έκανε ο άρμενο-καυκάσιος φωκάς (το πραγματικό του όνομα δεν ήταν αυτό φυσικά), με τους πετσενεγους και τους τατάρους στρατιώτες του (‘’σωστός Αιθίοπας’’ στη μάπα, κατά ενετική περιγραφή) εγώ δεν νιώθω ‘’Έλληνας’’ ακόμα, είστε γελοίοι γκιαούρηδες, αρβανίτες, τουρκόσποροι

    Και εσύ κύριε σακελλαρίου, καραγκιόζη, μαθέ ότι αυτό που ψάχνεις (γιατι αραγε) είναι μια μαλακια κάποιου περιηγητή, τα μισά επίθετα που αναφέρει είναι ενετικά. Και το όλο θέμα μεσαιωνική προπαγάνδα των βυζαντινών κλασικά

    • Ο/Η τράγος λέει:

      Τουρκόσπορος είσαι εσύ. Για έλα να πείς στους αρβανίτες της Ελλάδας οτι είναι τουρκόσποροι να δείς τι θα σου κάνουν. Ο,τι έκαναν και στους τούρκους. Κάτι τέτοιους σαν και εσένα έλεγε ο Κολοκοτρώνης προσκυνημένους.

  5. Ο/Η Φωκάς λέει:

    μια μικρή διόρθωση…ρουσοχώρια..και όχι ρωσοχώρια..(ρούσος=κόκκινος)…..40.000 άποικοι…γενικά οι αριθμοί μου φαίνονται πολύ μεγάλοι για να είναι αληθινοί.. Εν πάσει περιπτώσει…Αν όντως έγιναν τόσο μεγάλες εποικίσεις τότε πώς εξηγείτε το γεγονός της αποδεδειγμένου διατήρησης του δωρικού ιδιώματος (και πανάρχαιων λέξεψν που δεν υπάρχουν στην μεσαιωνική ελληνική και κατεπέκταση την νεοελληνική διάλεκτο) της κρητικής διαλέκτου? Αν είχαν λάβει τόσο μεγάλοι εποικισμοί αναμφισβήτητα θα είχε αλλοιωθεί η γλώσσα σε πολύ μεγάλο βαθμό…
    Προς κρητικό: Τι ακριβώς αισθάνεσαι? Η ανατολική ρωμαική ιστορία είναι κομμάτι και συνέχεια της ελληνικής…Αυτοί που δεν το δέχονται και ψάχνουν τους απογόνους τους στους αρχαίους γελιούνται…..Η κοιτίδα του γένους μας είνΑΙ Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΎΠΟΛΗ δίχως αυτήν τώρα οι μισοί θα είχαμε αραβοποιηθεί οι άλλοι μισοί εκσλαβιστεί και οι υπόλοιποι δεν ξλερω και εγώ τι…..

    • Ο/Η whyyoumust havemyname λέει:

      Οι ρωμιοι ειναι η αιτια ολων των δινων της ακρας βαλκανικης χερσονησου αλλα και της υπολοιπης, χωρις αυτους δεν θα ησουν τουρκοσπορος απλα. τιποτα αλλο δεν εχουν προσφερει. σαν ρωμιος ειναι λογικο να εισαι βαγια αμορφωτος και απαιδευτος ανθρωπος δεν απορω με αυτα που γραφεις, η κωνσταντινουπολη ειναι η δικασου κοιτιδα, δικια μου κοιτιδα ειναι η Κρητη

      • Ο/Η SOLDIER TROY λέει:

        Τραβα ψοφα ρε βεδουινε σαρακηνε! Εαν δεν ηταν η Κωνσταντινουπολη η κοιτιδα σου σημερα θα ειχε την τυχη του ισλαμικου κρατους! ΤουρκοΑιγυπτιοι! Ετσι προδοσατε τους 300 Δροσουλιτες που ηταν αρβανιτες στην καταγωγη μαζι με τον αρχηγο τους τον επισης Αρβανιτη στην καταγωγη Νταλιάνη! Απορφωτος εισαι εσυ και ολο του το σοι αραβοσιτε!

  6. Ο/Η Γιώργος λέει:

    Το άρθρο δυστηχώς είναι επηρεασμένο απο ανθελληνική ιδεοληψία που αφελές η ιδεοληπτικά νομίζει ότι είναι πρόοδος να παρουσιάζουμε τους εαυτούς μας ως τους κακούς και τους άλλους ως τα θύματα, παρά το γεγονός ότι εμείς πάντοτε, είτε απελευθερώναμε εδάφη μας, είτε χτυπάγαμε εχθρικά έθνη που προσπαθούσαν συνεχώς να μας κατακτήσουν, είτε απλά αμυνόμασταν. Πουθενά δεν λέει φυσικά τα αίσχη που έκαναν οι σαρακηνοί, το δουλεμπόριο, τις σφαγές και τις συνεχείς επιδρομές εναντίων των ελληνικών πλυθυσμών της περιοχής, ούτε ότι το εμιράτο ήταν πειρατικό και δουλεμπορικό, ούτε ότι είναι οι σαρακηνοί που ήρθανε σε εμάς και έκαναν τα χειρότερα και όχι εμείς σε αυτούς. Αυτά γίνονταν συνέχεια και αυτοί είναι που προσπαθούσαν να μας κατακτήσουν, να μας σφάξουν, να μας πιάσουν δούλους. Εμείς εδάφη απελευθερώναμε. Επίσης δεν υπάρχει πουθενά καμιά πηγή που να αποδεικνίει τον εξισλαμισμό των Κρητών και όχι την φυγή τους στα βουνά όπως γινότανε πάντοτε όταν μουσουλμάνοι έπαιρναν νησιά. Άρα το άρθρο δεν είναι αντικειμενικό, είναι ανθελληνικά μονόπλευρο και επηρεασμένο απο κλασσική ανθελληνικη ιδεοληψία.

    ΄Ένα πράγμα που πρέπει να παραδεχτούμε πάντως, είναι ότι πολλοί Έλληνες, ήταν και είναι κορόιδα για αυτό και είμαστε στα χάλια που είμαστε σήμερα, απο ιθαγενείς και κυρίαρχοι κάτοικοι ολόκληρης της Μεσογείου, της Μαύρης θάλλασας και των Βαλκανίων σε ένα μικρός κράτος χρεωκοπημένο που ονειρεύετε λαικές επαναστάσεις εναντίων του ίδιου του, του ευατού, την ίδια ώρα που ο ελληνισμός εθνοκαθαρίστηκε απο παντού με γενοκτονίες, διώξεις δημεύσεις περιουσιών μέσα στον 20ό αιώνα πολλές φορές αμαχητί και για αυτό ούτε λόγος…..

    Οι αλυσίδες της ιδεοληψίας και το σύνδρομο της Στοκχόλμης στο μεγαλείο του…Δυστηχώς…

  7. Ο/Η Gregos λέει:

    Έχώ να κάνω κάποιες παρατηρήσεις.

    1)Που το είδατε ότι ήταν Αρμένιος? Δεν υπάρχει πουθενά αυτό! Η οικογένεια των Φωκάδων ήταν ελληνική. Ίσως σας αποπροσανατόλισε το γεγονός ότι ήταν θείος του Ιωάννη Τσιμισκή. Ο τσιμισκής σε πολλές βυζαντινές πηγές αναφέρεται σαν αρμένιος (κάτι που δεν συμβαίνει με τον Φωκά), παρότι έχει κατά το ήμισυ και ελληνική καταγωγή από την πλευρά της μάνας του, αδελφής του Νικηφόρου Φωκά.
    Η καταγωγή του Ν. Φωκά ήταν δεν ήταν από το θέμα αρμενακίων αλλά από την Καππαδοκία, περιοχή πλήρως εξελληνισμένη ήδη από πολλούς αιώνες νωρίτερα. Ο γέρων Παϊσιος, ο Άγιος Γεώργιος αλλά και ο Απολλώνιος ο Τυανεύς (αναφέρω τον τελευταίο για την περίπτωση που δεν γουστάρετε τους χριστιανούς) καταγονταν από κει, έχοντας καθαρά ελληνική καταγωγή. Να αναφέρω ότι η περιοχή είχε αποικιστεί εντατικά από έλληνες κατά την ελληνιστική περίοδο και συνορεύει με τα νότια παράλια της Μ.Ασίας που ήσαν ελληνικά ήδη από τον μεγάλο ελληνικό αποικισμό του 8ου αιώνα πχ. Δεν υπήρχε στην Καππαδοκία την εποχή του Φωκά κάποια άλλη γλώσσα, κουλτούρα ή εθνικότητα πέραν της ελληνικής. Επίσης να σας πω, ότι ο Φωκάς γεννήθηκε στην πόλη του Βυζαντίου και πιθανότατα η μάνα του δεν ήταν καν από την Καππαδοκία αλλά κάποια κωνσταντινουπολίτισσα.
    Ένα περιστατικό: Η εκτέλεση των Αρμενίων. Όταν έκανε συνθήκες για την παράδοση μίας αραβικής πόλης της Κιλικίας, πολλοί αρμένιοι στρατιώτες σε αντίθεση με τους έλληνες και τους ρώσους του βυζαντινού στρατού, προσπάθησαν να βιάσουν κάποιες γυναίκες. Η ποινή; Μαζική εκτέλεση!

    2)»Λόγω των αποτρόπαιων πράξεών του στην Κρήτη του στέρησαν τον Θρίαμβο»
    Αυτό δεν ισχύει σε καμία περίπτωση.
    Η εξόντωση του αραβόφωνου θηρίου που είχε ριζώσει στην κρήτη έγινε δεκτός με ενθουσιασμό από τον λαό του Βυζαντίου όπως και από τους άρχοντες. Του στέρησε τον Θρίαμβο ο Βρίγγας που δεν τον συμπαθούσε ιδιαίτερα. Ωστόσο, ούτε σε δυσμένεια έπεσε ούτε τίποτα τέτοιο. Απόδειξη; Τον έστειλαν αμέσως μετά κατά των αράβων της Ανατολής. Η αγάπη και η εκτίμηση που του είχε ο Αυτοκράτωρ Ρωμανός Β ήταν τόσο μεγάλη που όταν πέθαινε έβαλε την γυναίκα του, την Σπαρτιάτισσα (Λάκαινα) Θεοφανώ και την σύγκλητο να υποσχεθούν ότι θα κάνουν τον Φωκά «στρατηγό αυτοκράτορα», στρατηγό με έκτακτες εξουσίες προκειμένου να συντριφτούν οριστικά οι άραβες. Επίσης, η εξόντωση των αράβων της κρήτης ήταν ιδέα του ίδιου του Ρωμανού και της Θεοφανούς κι οχι του Νικηφόρου. Όταν μάλιστα υπήρξαν σκέψεις για τερματισμό της πολιορκίας του χάνδακα εξαιτίας της σιτοδείας που είχε ενσκύψει στην πρωτεύουσα, η Θεοφανώ άρχισε να ουρλιάζει: «να πεθάνουμε όλοι από πείνα αλλά η Κρήτη να ξαναγίνει ελληνική». Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο Νικηφόρος στην συγκεκριμένη περίπτωση, έκανε αυτό που τον έστειλαν να κάνει. Και ευτυχώς που το έκανε!

    3)Υπήρξαν κρητικοί που έμειναν χριστιανοί και έλληνες και σωστά φέρνετε κι εσείς σαν παράδειγμα τους σφακιανούς που τιμήθηκαν από τον Φωκά.Ίσως υπάρχει κι ένα στοιχείο υπερβολής όσον αφορά την εξόντωση των γηγενών κρητικών. Είχα υπόψη μου παλιά γενετική έρευνα του πουλιανού που έλεγε ειδικά για τους κρήτες ότι δεν έχει αλλάξει ο φυλετικός τους τύπος από τα νεολιθικά χρόνια κι έπειτα. Ίσως λοιπόν οι ενέργειες του Φωκά στην Κρήτη δεν αφάνισαν τους γνήσιους κρήτες αλλά μάλλον τους έσωσαν ως φυλετική ονότητα.

    • Ο/Η SOLDIER TROY λέει:

      Πολύ σωστά! Οι Άραβες της αραβικής Κρήτης (που πάντα οι ντόπιοι κάνανε εξεγέρσεις κατά της αυτοκρατορίας γι αυτό και δήλωσαν υποταγή στους Σαρακηνούς) ήταν μια πανάκεια και είχαν καταντήσει το Αιγαίο μια απέραντη πειρατική λίμνη. Πολλά νησιά και αρκετες παράκτιες περιοχές της ηπειρωτικής τότε Ελλάδας είχαν σχεδόν ερημώσει απο το πλιατσικό τους. Δεν είναι τυχαίο γιατί ακόμη και σήμερα πολλοί απο τους Κρητικούς σκέφτονται μπαμπέσικα. Χαρακτηριστικά να αναφέρω το παράδειγμα των 300 Δροσουλιτών όπου οι Κρητικοί τους άφησαν στην τύχη τους για να αντιμετωπίσουν τον τεράστιο στόλο των Τουρκοαιγυπτίων. Γιατί άραγε? Η κοινή αραβική καταγωγή τους! Εάν δεν ήταν η αυτοκρατορία και οι Έλληνες άποικοι απο την Πόλη – άνθρωποι μορφωμένοι – αυτά τα τομάρια σήμερα θα είχαν πολύ διαφορετική πολιτισμική κατάληξη και σίγουρα θα αντιμετώπιζαν τα ίδια προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα η Λιβύη, η Συρία και το Ιράκ! Για σκεφτείτε να είχαμε τόσο κοντά μας ένα τέτοιο ισλαμικό μόρφωμα! Αυτά για να μη μας γράφουν αρλούμπες κάτι τομάρια κρητικά! Ας απολογηθούν στην αρβανιτιά για την τύχη των 300 Δροσουλιτών στη Κρήτη που έφυγαν απο προδοσία και ας λένε ένα ευχαριστώ σε αυτήν που το 1821 μάζι με τους υπόλοιπους Έλληνες διδάξανε την επανάσταση στους Κρητικούς! Άντε μ@λακες!

  8. Ο/Η Bill λέει:

    Ωχ Θεέ μου… από πού να αρχίσω;

    Πρώτα απ’ όλα η Κρήτη εκείνη την εποχή αποτελούσε το Αραβικό Εμιράτο του Χάνδακα. Οι «γνήσιοι Έλληνές» σου ήταν Άραβες Μουσουλμάνοι που είχαν κατακτήσει το νησί από τους Βυζαντινούς το 824 και το είχαν μετατρέψει σε βάση για τους μουσουλμάνους κουρσάρους της Ανατολή, οι οποίοι λεηλατούσαν τα ελληνικά νησιά. Οι βυζαντινοί τους αποκαλούσαν μερικές φορές «ειδωλολάτρες» ως βρισιά (όλοι στον μεσαίωνα το έκαναν για τους εχθρούς τους)

    Δεύτερον για την «Κλεαγέτη»: Ορίστε τι γράφει ο Λέων ο Διάκονος για αυτήν την «Ελληνίδα»:

    “’Όσο ο στρατηγός δυνάμωνε την παράταξη κατά μέτωπο και έβαζε σε τάξη τις δυνάμεις του, ένα πορνίδιο («γύναιον εταιρικόν»), με κουνήματα και σείσματα, να το χαρακτηρίσω με επιείκεια ιταμό και αναιδές, έσκυβε από τα τείχη, έκανε κάτι μαγείες και ξόρκια. Λένε πως οι (εξισλαμισμένοι) Κρητικοί κατέχουν μαντείες και βωμολοχίες και μαγείες που από παλιά είχαν πάρει ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΝΙΧΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΩΑΜΕΘ. Μα δεν έκανε μόνο αυτά εκείνο το αναιδές και ακόλαστο γύναιο. Αλλά σήκωνε και το ρούχο της πάνω από το συνηθισμένο και γύμνωνε (όλα) τα μέρη του σώματος, και περηφανευόταν να ειρωνεύεται τον στρατηγό. Τότε, ένας από τους καλούς τοξότες τέντωσε την χορδή και ρίχνει στο ακόλαστο γύναιο, και το έριξε από τους προμαχώνες και έγινε κομμάτια αμέσως (πέφτοντας) και ξεφύσησε την ψυχή της και απέσπασε έτσι την καταστροφή που έπρεπε, εξ αιτίας της ύβρης της.»

    Ορίστε ποιά ήταν η θεία Κλεαγέτη! Μια ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΑ γριά που ανέβηκε στα τείχη και κορόιδευε τους Βυζαντινούς από ‘κεί δείχνοντας τους τον κώλο της, μέχρι που της έριξαν ένα βέλος στο δόξα πατρί και πήγε σαν το σκυλί στ’ αμπέλι. Το πώς και γιατί ο αρθρογράφος την βάφτισε Κλεαγέτη και πολεμίστρια/Ιέρεια της Αρτέμιδος… Άντε να μην πω!

    Τρίτον ο Ανεμάς δεν ήταν Έλληνας. Ήταν ο Άραβας al-Numan γίος του τελευταίου Εμίρη Abd al-Aziz ibn Shuayb (Κουρουπάς). Το όνομα Ανεμάς το πήρε αφού εκχριστιανίστηκε. Από εκεί και μετά η οικογένειά Ανεμά υπηρετούσε το Βυζάντιο.

    Τέταρτον ο Στρατηγός Παστιλάς δεν σκοτώθηκε από την ανύπαρκτη Ιέρεια Κλεαγέτη, αλλά από μουσουλμάνους που του έστησαν ενέδρα όταν αυτός και οι άνδρες του γύριζαν μεθυσμένοι από λεηλασία. Παρά το γεγονός ότι ο Παστιλάς ήταν μεθυσμένος, αγωνίστηκε ηρωικά και σκότωσε πολλούς εχθρούς πριν υποκύψει στα τραύματά του.

    Πέμπτον, οι (Μουσουλμάνοι)πολιορκημένοι όντως επιχείρησαν έξοδο, αλλά όχι μόνο δεν νίκησαν τον Φωκά, αλλά κατακρεουργήθηκα: Ο Φωκάς τους περίμενε και τους πλαγιοκόπησε σε 4 διαφορετικά σημεία της παράταξής τους. Γενικότερα τα μόνα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Φωκάς σε αυτήν την εκστρατεία ήταν λογιστικής φύσεως. Καμία αξιόλογη στρατιωτική ήττα.

    Έκτον: 500.000 στρατιώτες; 270.000 ΚΡΗΤΙΚΟΙ; Τι νούμερα είναι αυτά; Ο βυζαντινός στρατός τότε δεν ξεπερνούσε συνολικά τους 300.000 ΣΥΝΟΛΙΚΑ και μία στρατιωτική δύναμη σπάνια ξεπερνούσε τους 50.000. Όσο για το πώς γίνεται η καταλεηλατημένη Κρήτη να είχε 270.000 κατοίκους την στιγμή που ο πληθυσμός ΟΛΗΣ της αυτοκρατορίας τότε δεν ξεπερνούσε τα 10 εκατομμύρια…τι να πω;

    Οι πηγές που παραθέτει ο «κύριος» Ηλιάκης είναι κακοποιημένες όσο δεν πάει. Αν δεν με πιστεύετε ψάξτε τες σε βιβλιοπωλείο και ψάξτε να βρείτε τι γράφουν. Το βιβλίο Jus Graeco-Romanum είναι μία συλλογή ΝΟΜΩΝ όχι βιβλίο ιστορίας, ούτε περιέχει κανένα έργο του Πρίσκου (που έζησε τον 5ο αιώνα μ.Χ. 4 αιώνες πριν την ανακατάληψη της Κρήτης)

    Σας παρακαλώ να ΕΛΕΓΧΕΤΕ πριν αναδημοσιεύσετε παραϊστορικές μυθοπλασίες, γιατί αυτοί που ξέρουμε ιστορία τραβάμε τα μαλλιά μας και αυτοί που δεν ξέρουν λοβοτομούνται διαβάζοντας τέτοιες μαλακίες!

  9. Παράθεμα: Είμαστε 99,5% απόγονοι των Αρχαίων Ελλήνων; | ELLINIKA HOAXES

Σχολιάστε